Xiao Yi - kamerka sportowa

Jakiś czas temu zaciekawiła mnie chińska marka Xiaomi. W swojej ofercie na początku posiadała smartfony ale z czasem pojawiła się kamerka sportowa z oznaczeniem YI. Postanowiłem się jej bliżej przyjrzeć, gdyż od dawna zastanawiałem się nad zakupem sportowej kamerki.



Po obejrzeniu kilku recenzji, przykładowych zdjęć oraz filmików, postanowiłem zorientować się po jakiej cenie sprzedawane są na Allegro. Oczywiście czasami są spore rozbieżności, które jak się później okazało wynikały z tego czy dany model jest w wersji chińskiej czy europejskiej. Wersja EU posiada nieco pojemniejszą baterię oraz matrycę Sony z poprawionymi błędami, które pojawiały w chińskim odpowiedniku.



Marka ta zaciekawiła mnie na tyle mocno, że postanowiłem poszukać czegoś więcej na ten temat w Google. Moje oko przykuła strona oficjalnego dystrybutora kamerki YI w Polsce. Cena była całkiem atrakcyjna, więc się skusiłem. Niestety, sama kamerka to za mało :D Zrobiłem więc większe zamówienie i dołożyłem do koszyka wodoszczelną obudowę i kijek do selfie.



Paczka przyszła za pośrednictwem popularnej w ostatnim czasie formy "na paczkomat" i już po 2 dniach mogłem cieszyć się z mojej upragnionej kamerki.

Po pierwszym naładowaniu, postanowiłem sprawdzić jak spisuje się w akcji. Byłem mile zaskoczony, ponieważ jak za taką cenę, jakość zdjęć i video była bardzo dobra przy odpowiednim oświetleniu. Wraz ze słabnącym światłem na wykonywanym materiale pojawiała się spora ziarnistość. Jednak jest to wada, z którą "można żyć".


Nie miałem jeszcze okazji sprawdzić szczelności wodoszczelnej obudowy. W niedalekiej przyszłości będę chciał to zmienić, chociaż nie ukrywam, że mam ku temu pewne obawy.

Poniżej kilka przykładowych zdjęć z kamerki:






Moje podsumowanie

Zalety:
- niewielkie wymiary
- szybkość działania
- szybkie ładowanie baterii
- ciekawy wygląd
- dobra stabilizacja obrazu
- przednia dioda zmienia kolor w zależności od poziomu zużycia baterii
- duża ilość dedykowanych akcesoriów
- możliwość dopasowania akcesoriów z mocowaniem GoPro
- bardzo dobry stosunek ceny do jakości

Wady:
- średni czas trzymania na baterii (90 min video w 2K)
- słabe mocowanie tylnej klapki od złączy
- bardzo krótki kabel USB
- słaba jakość zdjęć i video przy gorszym oświetleniu


Jeśli szukasz dobrego sprzętu w przystępnej cenie, to śmiało polecam kamerkę Xiao Yi. Aktualnie już pojawiła się druga wersja, która nagrywa filmy w 4K i posiada wbudowany wyświetlacz. Ale do moich zastosować pierwsza wersja mi w zupełności wystarcza.

Pages